"Web writing" - Joanna Wrycza-Bekier
Wiem, że obserwują mnie też autorzy blogów, więc dziś recenzja poradnika specjalnie dla Was!
"Web writing" to książka autorstwa Joanny Wrycza-Bekier, doktor nauk humanistycznych, autorki wielu książek i trenerki biznesu.
Liczba stron: 278Rok wydania: 2022Wydawnictwo: Helion S. A. - wydawnictwo Onepress
Spis treści obejmuje:- Wstęp
- Co to jest webwriting. 8 najlepszych praktyk pisania tekstów
- Stwórz grupę tematyczną
- Zaplanuj personę
- Przeprowadź kwerendę w Google
- Opracuj pomysł na artykuł
- Bądź unikalny
- Wybierz format
- Uwzględnij lekturę z ekranu
- Ułatw decyzję dzięki śródtytułom
- Zapowiedz i zachęć w lidze
- Dopracuj tytuł
- Zadbaj o przychylność
- Wykładaj zrozumiale
- Opowiadaj barwnie
- Pisz przyjaźnie
- Podsumuj
- Wzywaj do działania
- Zamieść linki
- Pisz przystępnie
- Zoptymalizuj
- Zawalcz o wyróżnione pola
- Zadbaj o przejrzystość
- Wzmocnij słowo obrazem
- Wyróżnij cytaty
- Zmierz efekty
- Zakończenie
- Bibliografia
Blogerzy i autorzy stron internetowych mają w XXI niemałe wyzwanie, aby zachęcić czytelnika do kliknięcia w link prowadzący do ich witryny, a następnie zatrzymać go, zainteresować tematem i sprawić, że wróci. Jak wyróżnić się na tle innych? Z pomocą przychodzi poradnik Pani Doktor!
Autorka w swojej książce opisała chyba każde zagadnienie, które jest potrzebne komuś, kto pragnie zacząć blogować i tworzyć internetowe treści. Od początku go końca przedstawiła zagadnienia w prostej formie i podjęła się ich wyjaśnienia oraz przekazania czytelnikowi wielu praktycznych rad.
W książce znajdziemy 8 głównych zasad/praktyk, które powinny prowadzić do powstania jak najlepszego internetowego tekstu. Autorka wyjaśnia każdą z zasad bardzo wnikliwie opisując praktyki, które stosują czytelnicy podczas poszukiwań odpowiedzi na dane tematy, a następnie radzi nam jak formułować treści, by to właśnie na naszej stronie pojawił się dany czytelnik.
Dzięki tej książce można zrozumieć nie tylko jak pisać dobry tekst w Internecie, ale przede wszystkim jak napisać tekst, którego poszukuje czytelnik czyli tekst, który nie jest dobry według autorów, a według potencjalnego czytelnika.
- Wstęp
- Co to jest webwriting. 8 najlepszych praktyk pisania tekstów
- Stwórz grupę tematyczną
- Zaplanuj personę
- Przeprowadź kwerendę w Google
- Opracuj pomysł na artykuł
- Bądź unikalny
- Wybierz format
- Uwzględnij lekturę z ekranu
- Ułatw decyzję dzięki śródtytułom
- Zapowiedz i zachęć w lidze
- Dopracuj tytuł
- Zadbaj o przychylność
- Wykładaj zrozumiale
- Opowiadaj barwnie
- Pisz przyjaźnie
- Podsumuj
- Wzywaj do działania
- Zamieść linki
- Pisz przystępnie
- Zoptymalizuj
- Zawalcz o wyróżnione pola
- Zadbaj o przejrzystość
- Wzmocnij słowo obrazem
- Wyróżnij cytaty
- Zmierz efekty
- Zakończenie
- Bibliografia
Blogerzy i autorzy stron internetowych mają w XXI niemałe wyzwanie, aby zachęcić czytelnika do kliknięcia w link prowadzący do ich witryny, a następnie zatrzymać go, zainteresować tematem i sprawić, że wróci. Jak wyróżnić się na tle innych? Z pomocą przychodzi poradnik Pani Doktor!
Autorka w swojej książce opisała chyba każde zagadnienie, które jest potrzebne komuś, kto pragnie zacząć blogować i tworzyć internetowe treści. Od początku go końca przedstawiła zagadnienia w prostej formie i podjęła się ich wyjaśnienia oraz przekazania czytelnikowi wielu praktycznych rad.
W książce znajdziemy 8 głównych zasad/praktyk, które powinny prowadzić do powstania jak najlepszego internetowego tekstu. Autorka wyjaśnia każdą z zasad bardzo wnikliwie opisując praktyki, które stosują czytelnicy podczas poszukiwań odpowiedzi na dane tematy, a następnie radzi nam jak formułować treści, by to właśnie na naszej stronie pojawił się dany czytelnik.
Dzięki tej książce można zrozumieć nie tylko jak pisać dobry tekst w Internecie, ale przede wszystkim jak napisać tekst, którego poszukuje czytelnik czyli tekst, który nie jest dobry według autorów, a według potencjalnego czytelnika.
Podsumowując: Książka jest dla wszystkich, którzy tworzą teksty internetowe, prowadzą strony i blogi oraz piszą teksty na strony swoich sklepów. Zdecydowanie będzie dla nich przydatna! Poradnik przyda się także osobom pracującym w dziale marketingu, osobom tworzącym ulotki, ikonografiki i tym podobne treści.
Plusy: Poradnik jest napisany bardzo dobrze.
Minusy: Brak.
Moja ocena: 10/10
#recenzjaksiążki #nieodpłatnawspółpracazwydawnictwem #reklama
Miłej lektury!
Zapraszam na stronę na Facebook'u tutaj [kliknij i wejdź].
Jeśli zechcesz - możesz mnie także wesprzeć przez Patronite tutaj [klik].
Jeśli zechcesz - możesz mnie także wesprzeć przez Patronite tutaj [klik].
****************************************************************
Udostępniajcie jeśli macie ochotę! :)
Bardzo proszę o uszanowanie mojego autorstwa do zdjęć i przepisów :)
USTAWA z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych.
Bardzo proszę o uszanowanie mojego autorstwa do zdjęć i przepisów :)
USTAWA z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych.
Art. 78. 1.
Komentarze
Prześlij komentarz